Elektronik Spor ya da E-Spor olarak da bilinen rekabetçi oyun dünyası inanılmaz bir hızda büyüyor ve hepimizin bildiği gibi, büyüdükçe her şeyi bir kartopu gibi içine alıyor. Geleneksel spordan farklı olarak, e-sporda'nın fiziksel avantajları yok, ancak en popüler oyunlar hala ezici bir şekilde erkekler tarafından oynanıyor. Pew Merkezi tarafından yapılan son araştırmalarda, erkeklerin ve kadınların video oyunları oynadıklarını söylemek için neredeyse eşit oranlara sahip oldukları ancak erkeklerin, "Gamer" (Oyuncular) olarak iki kat daha fazla olarak göründüğü ortaya çıktı.
Dünyadaki pek çok kadın profesyonel oyun dünyasına adım atıyor ve hepimizin bildiği gibi sıklıkla taciz edilmekte ve ciddi cinsiyet ayrımcılığı yapılmaktadır. Dünyanın en başarılı kadın aktörlerinden Steph Harvey, E-spor dünyasındaki kadınların sayısının% 5'e düştüğünü ve bunun birincil sebebinin oyuncuya uygulanan stereotiplerden kaynaklandığını söyledi.
Çevrimiçi oyunların kötüye kullanımı, oyun dünyasında uzun yıllardır yaygın olan en büyük sorunlardan biridir. Özellikle, 2014 ve 2015'te, Gamergate tartışmalarında, çatışmaların her iki tarafındaki insanlar genellikle tacizden şikayetçiydiler.
Gamergate tartışmaları, Twitter'ın #GamerGate etiketini kullanan bir taciz kampanyasından kaynaklı olarak cinsiyete dayalı ayrımcılık ve video oyun kültüründe ilerleme eğilimiyle ilgili konuları tartışıyor.
Her ne kadar Steph Harvey oyun dünyasında bugüne kadar yaptığı çalışmaları umutsuz hissetmeye başlamış olsa da, "Bu neden benim toplumum benden nefret ediyorsa bunu yapmalıyım? Ben feministim, çünkü kadınların oyun oynayabileceği bir yere sahip olabileceklerine inanıyorum "dedi.
Julia Kiran Ekim ayında dünyanın en iyi kadın takımı olan Team Secret'ın lideridir. Julia Kiran, tüm bu taciz ve ayrımcılığın ortak bir tutum olduğunu düşünüyor: "Kadın ekipleri gerçek bir sahne olarak görülmüyor Erkek oyuncular bizi saymıyorlar, bizi yan oyun olarak görüyorlar."
Bir süre önce konuyla ilgili yaratılmış çözümlerden biri de kadınların mücadele edebileceği turnuvalarda yaratılan oyunlardı.
Steph'in E-sporunun çözümlerinden biri de "Ben ... bunun faydalı olduğunu kanıtladı, çünkü kadınların birbirleriyle rekabet ettiğine tanık oldum ve bu dünya kupasını kazanmak istedim" diye düşündüm.
Fakat kadın turnuvaları tartışılmazdı. Julia da dahil olmak üzere birçok oyuncu, yalnızca kadınlara özgü bu faaliyetlerin cinsiyet ayrımcılığını güçlendirdiğine inanıyordu.
Julia konuyla ilgili düşüncelerini dile getirdi: "Erkeklerin ve kadınların birlikte çalıştıkları bir şeyi görmek güzel olur"
Kadınların özel turnuvalarında ödül olarak verilen para, erkek oyuncuların ödül olarak kazandığı paranın çok altındadır. Paris E-Sports World Congress, bir turnuva için 75.000 $ ödül havuzu, sadece 15.000 $ kadın ayırdı.
En iyi erkek oyuncu tarafından e-spor dünyasında kazanılan para 2.500.000 dolardan fazla iken, en iyi kadın oyuncu kazançları 200.000 dolardan aşağıdı. Sonuç olarak, kadın ekipleri daha az para biriktirmek, daha az sponsorluk almak ve daha az kapsama alanına sahip olabilmekteler.
Tüm bu ayrımcılığın arkasında tutulması için, Amazon'un sahip olduğu canlı yayın sitesi olan Twitch, taciz ve ayrımcılığın üstesinden gelmek için sitede birçok farklı proje geliştiriyor.
Desteğe çalışan Steph, Misscliks oyun dünyasında kadın rol modellerini destekleyen bir organizasyon ve yayın kanalı kurdu. Steph, oyun endüstrisinin erkek oyuncuların hakim olduğu oyun fazlalığını gören oyun endüstrisinin gelişim tarihine olan inancının nadir olduğunu ve kadın oyuncuların profesyonellik eğiliminde olduklarını ve erkeklerden daha güçlü becerilere sahip olabileceğine inandıklarını söylüyor. Fiziksel olmayan E Sporlarına rağmen mekansal farkındalık ve reflekslere odaklanın.
0 yorum:
Yorum Gönder