Ads

20 Şubat 2018 Salı

Dünden Bu Güne eSpor



E-sporun doğuşu
Bilinen en eski video oyunu yarışması, 19 Ekim 1972'de Stanford Üniversitesi Spacewar oyununda gerçekleşti. Stanford öğrencileri, büyük ödülü için Rolling Stone'a yıllık olarak üye olan "Galaxies Space War Olympics" e davet edildi; Bruce Baumgart, beş açık fikirli hakim Tovar ve Robert E. Maas, Takım Yarışmalarını kazandı. 1980 Space Invaders Championship tarafından düzenlenen Atari, Amerika Birleşik Devletleri 10.000, katılımcının ilgisini çeken ve popüler bir hobi olarak rekabetçi bir oyun yaratan ilk büyük ölçekli video oyunu yarışmasıydı.

 1980 yazında, müzisyen Walter Day, dünyanın ilk yüksek skor kayıt organizasyonu olan Twin Galaxies'i kurdu. İkiz Galaksiler organizasyonu, Guinness Rekorlar Kitabı aracılığıyla video oyunlarını tanıtmaya ve yayınlamaya devam etti ve 1983'te ABD Ulusal Video Oyun Ekibi'ni kurdu. Ekip ayrıca Guinness Rekorlar Kitabı için Video Game Masters gibi büyük turnuvalarda yer aldı ve Kuzey Amerika Video Game Challenge etkinliğine sponsor oldu.

 1970'li ve 1980'li yıllarda birçok turnuva ve etkinlik düzenlenirken o sırada düzenlenen turnuvalar yerel medyadan büyük ilgi gördü ve popüler web sitelerinde ve Yaşam ve Zaman gibi dergilerde yer aldı.

 En ünlü klasik arcade oyun oyuncuslarından biri olan Billy Mitchell, Guinness Rekorlar Kitabı'nın 1985 baskısına girmek için Pac-Man ve Donkey Kong gibi oyunlar da dahil olmak üzere altı oyunla en yüksek puanlara sahipti.

Bu periyotlarda, periyodik olarak televizyonlarda yayınlanan E-spor müsabakaları, 1982-1984 yılları arasında 133 kere yayınlanan Starcade adlı bir Amerikan şovunda yayınlanmaya başladı.

1990'lı yıllarda, evler ve yerel çevrelerde internet bağlantısı arttıkça, oyuncuların birbirleri ile olan iletişimleri arttı, özellikle PC oyunları kategorisi bu artışın ciddiyetinden fayda sağladı. Bir örnek olarak, 1988'de Netrek, 16 oyuncuya kadar oynatılabilecek açık kaynaklı bir İnternet oyunuydu. Netrek, açık oyun sunucularını bulmak için meta sunucuları kullanan ilk internet oyunudur, ancak internet tabanlı oyunlarda ilk sırada olmasa da oyuncuların bilgilerini kalıcı olarak tutar. 1993 yılında Wired Magazine tarafından "ilk çevrimiçi spor oyunu" olarak tanımlandı.

1990'ların en büyük e-spor turnuvalarından biri olan "1990 Nintendo Dünya Şampiyonası", ABD çapında çeşitli etkinlikler düzenledi ve California'daki Universal Studios Hollywood'daki en büyük "E-spor" finali etkinliğini gerçekleştirdi. Nintendo olaylarda durmadı ve 1994 yılında Nintendo PowerFest '94 Super Nintendo Eğlence Sistemi adına 2. Dünya Şampiyonasını organize etti. San Diego, California finallerinde toplam 132 finalist vardı ve Mike Larossi San Diego'da birincilik ödülü kazandı. Aynı zamanda Blockbuster Video GamePro dergisiyle yeni bir Dünya Oyun Şampiyonası düzenlemek için zamanında çalıştı. Birçok ülkede Blockbuster Video ve GamePro'World Şampiyonası yankılandı. Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, İngiltere, Avustralya ve Şili'deki turnuvalar birçok ülkeden böyle bir katılımı sağladı. Organize Dünya Şampiyonu artık bir yerel halk değil, fakat dünyanın birçok ülkesinden insanlar katılmaya başlamıştı.

Artık şeyler değişiyor, insanlar ve medya oyun endüstrisini fark etmeye başlamış durumda.

2000'lerden sonra evrensel etkileşim
1997'de Asya'daki büyük finansal kriz sonrasında ekonomik iyileşme yaşandı ve internet yapılandırması güçlendi. Güney Kore'de e-spor konseptinin büyümesinin enstrümantal karakteri, PC patlaması olarak da bilinen Komany tarzı internet kafe / LAN oyun merkezinin popülaritesiydi. Güney Kore, genel olarak e-spor kavramını tanımlayan ilk devletlerden biriydi ve Kültür Spor ve Turizm Bakanlığı'nın bir kolu olan 2000'de e-sporu tanıtmak ve organize etmek amacıyla kuruldu.

21. yüzyılın ikinci on yılında, e-spor kavramı muazzam bir büyüme gösterdi ve hem görüntü hem de ödül anlamında önemli bir artış kaydetti. Bu dönemde, World Cyber ​​Games, Intel Extreme Masters ve Major League Gaming de dahil olmak üzere birçok başarılı büyük turnuva düzenlendi. Nisan 2006'da, G7 Takım Federasyonu önde gelen 7 Counter-Strike ekibi tarafından kuruldu. Federasyonun genel amacı, özellikle E-spor dünyasındaki oyuncu transferlerini standartlaştırmak ve ligler ve organizasyonlar ile iş istikrarını sağlamaktı. Kurucu üyeler: 4 Kings, Fnatic, Brezilya'da üretildi, Mousesports, NiP, SK-Oyun, Takım 3D. Her şeymiş gibi sona erdi. Kuruluş 2006'dan 2009'a kadar sürekli olarak çalışmasına rağmen, 2009'un sonunda kapanmıştır.

Daha sonra İngiltere medyası, 2007'de e-spor dünyasındaki kartopu dalgalarına maruz kaldı ve bir uydu televizyon kanalı XLEAGUE.TV kurdu ve 24 saat boyunca birçok E-spor müsabakası yaptı. XLEAGUE.TV, Daha sonra İngiltere medyası, 2007'de e-spor dünyasındaki kartopu dalgalarına maruz kaldı ve bir uydu televizyon kanalı XLEAGUE.TV kurdu ve 24 saat boyunca birçok E-spor müsabakası yaptı. 3 yıllık yayın hayatında birçok E-spor yayınlayan XLEAGUE.TV 2009'da yayınını durdurdu.

Yıllar geçtikçe, internet ağları gittikçe yaygınlaştı ve yaygınlaştı. İnsanlar internette TV'den çok daha fazla vakit geçirmeye başlamıştı. Tabii ki, bu gerekli olaylar nedeniyle gerçekleşmedi. Geleneksel medyanın dışında yerlerde küçük olsalar çevrimiçi yayın hareketleri başladı. 2011'de, tüm yayıncıların favori adresi olan Twitch.tv kuruldu. 2013'te, platform izleyicileri League of Legends ve Dota 2 dahil olmak üzere toplam 12 milyar dakika izledi. Bu şimdiye kadar en uzun turnuva ve yayın görüntüleme oldu. The International'ın bir günde yayınladığı istatistiksel bir raporda, Twitch, her gün ortalama iki saat aktif etkinlik gösterdi ve günde ortalama 4,5 milyondan fazla kullanıcı kaydı bulundu. Çevrimiçi yayıncılık hizmetlerinin popülaritesi ve ortaya çıkışı bu dönemde e-spor sektörünün büyümesine yardımcı olmuştur.

MLG.tv Major League Gaming adlı bir diğer önemli streaming platformu olmuştu. Call of Dart içeriğinde uzmanlaşmış, aynı zamanda çeşitli oyun başlıklarına ev sahipliği yapan ağ, 2014 yılının ilk çeyreğinde% 1376 büyümesiyle popülaritesini büyük ölçüde artırdı. 2014 Call of Duty: Ghost 160.000'den fazla izleyiciyi izledi. Bir gün, MLG'nin X Games etkinliği. Birkaç yıl boyunca, MLG.tv, Call of Duty profesyonel sahnesinin birincil akış platformuydu; NaDeSHoT ve Scump gibi ünlü oyuncular, yalnızca kendi yayın servislerini sunmak için şirketle sözleşme imzaladılar. Ocak 2016'da, MLG.tv, Activision Blizzard tarafından satın alındı.

YouTube, Twitch'la aynı saatte başlatılan ancak yetersizliğinden dolayı kapatılan canlı bir yayın programı. MLG.tv'nin satışından sonra, canlı yayın platformunu, özellikle E-spor oyuncuları için yenilenmiş bir odakla yeniden başlattı.

1970'li yılların başından günümüze birçok geleneksel yöntemle hayatımızın her alanında yer alan E-spor, hızla büyümesini sürdürüyor. Korkunç izleyici figürleri Karun Hazinesi gibi büyük bütçelerle düzenlenen turnuvalarla geleceğin bir numaralı sektörü olma yolunda hızla ilerliyor. Heyecan ve merakla hepimiz gelecekte neler olacağını göreceğiz.

0 yorum:

Yorum Gönder